maanantai 21. syyskuuta 2020

Syyskuussa 2020 Lassilan kaupunginosassa Helsingissä

On perjantai 11 syyskuuta ja ajattelen sitä New Yorkin terroritekoa vuosia sitten. Asuimme silloin Kivenlahdessa.

Maailma ei ole muuttunut  paremmaksi, päinvastoin. Juuri nyt on sateenkaariväen  viikko Helsingissä ja seurakuntani  siinä mukana. Mielestäni tämä on ristiriitaista, sillä Raamattu tuomitsee luonnonvastaiset suhteet yksiselitteisesti.
 Luopumus Raamatun opetuksista ja Jumalan sanan halventaminen on vallalla  maailmassa, miksi pääkaupunkiseudun  luterilaisessa kirkoissakin? 
Elämme koronan takia myös vaikeita aikoja. Parannuksen teko tulisi kuulua kristittyjen elämään. Maailmastahan  pommitetaan kaikenlaisilla mielipiteillä televisiossa, lehdistössä ja jopa taiteessa.  Raamatullisia arvoja ja mielipiteitä tunnutaan sensuroitavan....Taitaa olla loppu näköpiirissä.
.
Olen taas alkanut maalata. Se virkistää...Tässä kuva kansainvälisiltä markkinoilta Hesasta keskustasta. 20.09.2020



maanantai 15. helmikuuta 2016

Työpäivä Green Parkin toimistolla 16.02.2016


Tänään paistaa aurinko ja ilmassa on jo vähän kevään tai suomalaisittain kesän tuntua.....loppuviikoksi on luvattu jopa melkein 30C asteen lämpöä. Huomaan itsekin odottavani lämpimiä kelejä, olen tullut intialaiseksi asuttuani täällä Delhissa yli kaksi vuotta. Viime vuoonna vielä maaliskuussa, Holi-juhlan aikaan tuli yllättäen kylmää ja satoi rakeita !

Taideharrastukseni ei ole edennyt telinettä ja akryylivärejä pidemmälle......otan paljon kuvia Canon-kamerallani ja lataan niitä sitten Lenovalleni. Ehkä tulevaisuudessa inspiroidun maalaamaan kuvista tauluja. Nyt vielä jahkailen ja tietysti on tämä jokseenkin tylsä toimistotyö raporttien kirjoittamisineen ja sähköposteineen.....onneksi eläkepäivät siintävät tästä hommasta jo kesällä, tarkemmin heinäkuussa ja Suomessa silloin ollaan ja Intia ihmispaljouksineen ja saasteinen on jaanyt taakse ja pesti tehty !

Mieheni kasikirjoittelee televisio÷ohjelmia hindiksi, joka on hanen kielensa...nyt ei tule aan paalle pilkkuja,lopetan tahan ......mikahan juttu tama nyt on, iPadini vihoittelee ¡¡

sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

New Delhin terveiset

Terveiset kaikille ihmeen ihanasta Intian maasta, jossa olen tutkailemassa sikäläistä elämänmenoa ainakin jonkin aikaa. Toukokuussa oli tosi kuumaa Pohjois-Intiassa ja pääkaupunkiseudulla Delhissä, sillä olemme tasangolla ja meri on kaukana....


Täällä aamu valkenee varhain auringonnousulla ja palvelijat tulevat töihinsä meidän kadun varakkaiden perheiden talon vartijoiksi tai autonkuljettajiksi. Lehdenjakajan  homma on täällä metkaa, kun varsinaisesti postilaatikkoja en ole nähnyt taloissa  tai ovat jossain pimennoissa. Lehdenjakaja viskaa päivän lehden jopa kolmanteen kerrokseen, joko parvekkeelle tai muulle tasanteelle. Ihailen usein näiden Hindustani Timesin tai Times of Indian lehdenjakajien heittotaitoja, saavat paljon harjoitusta maaliin heittämisessä ja ovat täten taitavia....

Me kävelemme toimistolle ja kotoa sinne onkin vain varttitunnin matka. Kuumana aikana tuokin lyhyt matka on ollut hikista hommaa..

Juhannus on ohi ja meilla tuo viikonloppu oli vedeton eli ei tullut hanasta vetta. Suihkut jäi ottamatta ja astiat lojuivat likaisina keittiossa.....gekko vieraili keittiön katossa ja minun oli hätisteltävä se pois iltamyöhällä...etsi ehka raukka majapaikkaa, samoin tekivät useat pulut molemmilla parvekkeillamme pari viikkoa tai kuukautta sitten.....Nyt kun eräs puluäiti onnistui kyhäämään pesän keittionpuoleisen parvekkeemme ilmastointilaatikon päälle ja hautoo siellä muniaan, olen ymmärtänyt, että linnut etsivat pesäpaikkoja. Nyt parvekkeillemme ei ole enaa sellaista tungosta, ehka pesimisaika on ohi....

perjantai 4. maaliskuuta 2011